TYVÄRR, JAG KOMMER INTE BESTÄLLA IFRÅN ER IGEN!

tisdag 14 mars 2017


Spisen levererar, var himla orolig för att denna vackra pjäs inte skulle fungera överhuvudtaget efter allt jag läst om Tretti.se. Hej o hå vilket ståhej det var att få hem denna, och dum som man är förväntar man sig att när man köper något på nätet, att det ska gå bra utan krux. Men icke! 


Ska försöka göra en lång historia kort, det började med att leveransdatum till själva butiken sköts fram, vecka efter vecka. Började då mejla med Tretti.se för att få ett hum om vad som sker, kommer vi få någon spis eller vad handlar allt om?

När dom väl skickat spisen efter veckor av väntan krånglar även leveransen, fel mobilnummer och fel leveransadress, har kontakt med Bring som ska leverera och dem ber att få återkomma gång på gång, men ingen ringer och jag får ställa mig i telefonkö återigen. Mejlar samtidigt med Tretti.se, dom har nämligen skickat samma order 2 gånger, leveransadress är fel samt att dom debiterat en avgift på nästan 2000kr för att bära in spisen! 

Ber dom plocka bort avgiften och vi bär in spisen själva, här har dom läst helt fel, spisen sitter fast på terminalen i Borlänge i flera dagar, när jag väl får kontakt med Bring så säger dom att det står Retur på spisen. RETUR!?? Nej dom måste skämta tänker jag, men icke, Tretti.se medger att dom läst fel i mejlet och avbokat spisen och satt retur. Men herregud, här har jag mejlat fram och tillbaka i flera veckor och väntat på spisen, hur kan dom då anta att den ska gå i retur. Oh my!

Det var verkligen ett heltidsjobb att få hem den där spisen, säkert över 30 mejl, 10tals telefonsamtal till Bring. Kändes som att jag som kund var tvingad att kolla upp allt för att det skulle gå rätt till, och även fast att jag gjorde det blev det ändå fel gång på gång. 

Googlade även i samma veva på företaget, det skulle jag ha gjort innan nu såhär i efterhand, fanns inte ett enda gott omdöme så långt ögat kunde nå. Riktiga skräckexempel...

Kompensation, några hundralappar, och det var väl det enda positiva med denna historia. Så jag kan inte för allt i världen rekommendera er till att beställa ifrån Tretti.se. Kändes lite som ett gäng tonårspojkar som sköter ett företag i mammas källare, noll koll på allt!

Så nu håller vi tummarna för att spisen håller så vi slipper vidare kontakt med detta företag, kan ju bara föreställa mig allt krångel vid en reklamation eller om något skulle gå sönder. Hua!

Join the conversation!

  1. Yummy!<3
    www.blogellive.com

    SvaraRadera
  2. Men fy så dåligt företag :(. Inte alls okej och sen ta 2000 för att bära in SPISEN! Låter som ett skämt ju! Sånt ska väl ändå ingå när man får saker levererat hem? Helt sjukt :-o.

    SvaraRadera
  3. Neeeej, fy tusan så tråkigt!!! Tur jag har en make som arbetar med dessa varor och sköter allt när det behövs investeras i nya vitvaror!! Hoppas verkligen att du blir nöjd med spisen nu... :) Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. uush då!! har själv beställt från dem o då vart det aldrig några problem.. hoppas de skärper sig! Väldigt fin spis!! :)

    SvaraRadera

Latest Instagrams

© L I V S G L I T T E R. Design by FCD.